domingo, 4 de marzo de 2012

LA VIDA DIARIA PER MARI CARMEN DÍEZ

OBJECTIUS
1. Afavorir la reflexió i la integració dels diferents continguts estudiats fins el moment per resoldre les activitats i situacions que es plantegin a les pràctiques.
CONTINGUTS
1. La dimensió institucional de la innovació: l’escola que aprèn.
2. La reflexió sobre la pràctica i la millora professional
AGRUPAMENT
Individual
LLIURAMENT
8 de març de 2012


RESSENYA: La vida diaria
Una recensió o ressenya és un text de caràcter informatiu-valoratiu sobre el contingut i es qualitats d’un article, llibre, pel·lícula…
Per elaborar la ressenya cal:
*  Familiaritzar-se amb el tema. No basta una lectura ràpida, cal una anàlisi acurada i profunda
*  Triar títol. Es tracta d’escollir una frase que condensi el tema de l’article, o bé l’opinió que té del mateix el responsable de fer la recensió.
*  Fer un breu resum o exposar les idees essencials.
*  Avaluar tot explicant quin ha estat l’objectiu de l’autor i jutjar si l’article s´hi ajusta.
TÍTOL
“No podem aparcar la vida a la porta de l’escola”.
BREU RESUM
Els moments quotidians que es viuen dins l’aula en particular  i a l’escola en general, esdevenen  importants moments d’aprenentatge pels infants, ja que requereixen l’ús de la intel·ligència de forma significativa perquè es tracta d’ instants que els resulten coneguts i propers als infants.
El moment del dinar, per exemple, implica el desenvolupament del pensament lògic  matemàtic, a més de suposar  l’aprenentatge de valors com saber esperar el seu torn, i de relació social per les converses que sorgeixen al voltant de la taula;  i per tant, implica també l’aprenentatge del llenguatge i la comunicació.
Els moments de joc simbòlic o psicomotor, són uns altres moments quotidians que signifiquen l’aprenentatge de conceptes com la concepció espai temporal, i la comprensió de la realitat.  
Saber-los aprofitar per garantir un aprenentatge significatiu, és un gran repte que els mestres han d’assumir i saber aprofitar.

AVALUAR OBJECTIU DE L’AUTOR
L’objectiu de l’autora era fer-nos reflexionar sobre la importància de prestar més atenció a tot allò que passa dins l’aula, i no deixar-se endur tant per programacions i activitats més preparades, perquè en les cosetes que  passen cada dia a l’escola,  s’hi poden trobar prou fonts de coneixement  i aprenentatge que complementen perfectament el desenvolupament global de l’infant.
Considero , per tant, que acompleix l’objectiu i a més, ens ho planteja de forma clara i didàctica com la bona mestra que segurament és.