jueves, 1 de marzo de 2012

SEGONA SETMANA DE PRÀCTIQUES

Aquesta segona setmana ha estat curteta perquè hem tingut només tres dies lectius a causa de la festivitat i el pont de l´1 i el 2 de Març. Tot i açò ha estat molt intensa perquè he anat a la reunió de cicle i a la reunió de claustre. A més, aquesta setmana m´havia proposat observar més el que fa la mestra i no estar tant pendent jo mateixa de ser com una mestra més, perquè me trobo tant bé dins l´aula, que de vegades m´oblido que som una alumne en pràctiques, la veritat, i el que està clar és que no he d´oblidar el meu lloc dins l´aula, tot i que vull ajudar en tot el que pugui.
Però abans de seguir vull explicar que aquesta setmana vaig tenir un moment de nirvis amb els infants. Resulta que per sortir al pati feim servir una corda a la que tots els infants s´han d´agafar per anar fins al pati dels petits, i per tornar després del pati, feim servir el mateix sistema. Aquest dia en qüestió na Joana havia anat a dur un infant que s´havia quedat adormit, i jo me vaig quedar amb la resta al pati. Quan arribà l´hora d´entrar, les altres dues mestres van partir i jo me vaig quedar amb els vuit meus que s´havien d´agafar a la cordeta, però no és tant fàcil com sembla!  i quan en tenia un d´agafat anava i s´amollava l´altre. De repent me vaig trobar sola al pati, rodetjada de fillets que no m´escoltaven, un que me fugia i jo allà enmitg amb ganes de plorar. Per sort una mestra de dos anys, imagino que en veurer-me a punt de desesperar-me va venir i me va ajudar. Sa meva lliçó apresa arràn d´aquest fet, és que primer, els infants han d´aprendre a agafar la cordeta, per tant res de donar la mà; i la segona és que som una practicant i no he de tenir por de demanar ajuda,  perquè sinó ningú pot saber que estic apurada. Acabat aquest relat, continuaré amb la reflexió setmanal.
Començaré amb la reunió de cicle.
En aquesta en concret, he observat   que el que fan, bàsicament és programar les activitats que faran al llarg de la propera setmana. No han avaluat cap activitat feta, ni s´han dedicat a reflexionar sobre res que hagi pogut passar durant la setmana anterior. Han comentat aspectes relacionats amb materials que fan serivir, han concretat la data d´una excursió que han de fer, han preparat un dibuix per una unitat didàctica,... Veig que es duen molt bé, i que treballen molt a gust les tres mestres que fan un any. Entre elles hi ha molta complicitat i molt bon ambient i açò es contagia; però no he vist res de reflexió ni avaluació de la seva feina. Aquesta setmana han inaugurat un nou racó amb materials desestructurats i no han fet cap més comentari al respecte; imagino que açò es farà juntament amb les altres mestres de dos anys que també porten a terme el projecte, o esperaran a trobar-se amb l´assesora del CEP per comentar-ho. Aquesta manca d´anàlisi me crida l´atenció perquè pensava que les reunions de cicle es fan per això. També penso que potser la meva presència va provocar que es fes una reunió més "light".
Pel que fa a la reunió de claustre, eren totes les mestres i les dues practicants. La directora ens va presentar , i després va iniciar l´ordre del dia. Ens va donar un paper per hom i es va parlar d´aspectes més pràctics com el material que necessitaran pel mes, es van concretar les dates per dues excursions que ténen programades, va sorgir un debat sobre la conveniència de fer excursions que surten més costoses econòmicament o no fer-les, es va fer una valoració de la sortida del carnaval, en la que es contemplà la participació de pares i mares en els tallers previs; fotos,etc.... i na Carol i jo els presentarem el nostre projecte de millora. Els explicarem la nostra idea, que és fer un blog de l´escola perquè no en ténen, els explicarem l´objectiu d´aquesta creació i la idea de continuïtat. A la majoria els va agradar tot i que algunes es mostraren un poc negatives davant la idea perquè els suposarà molta més feina. Na Carol i jo els farem una mostra de com podria quedar el blog per la setmana que ve i al proper claustre s´ho podran mirar i acabar de decidir. A la majoria els agrada , així que possiblement el nostre projecte veurà la llum, el problema és que hi ha tres parts: ajuntament, claustre i regent, que s´han de posar d´acord, i això significa més temps, que no tenim.
Pel que fa a l´observació de la mestra, he anat anotant cosetes que veig, però no he tingut temps de reflexionar-les.
- fa servir un to de veu fluix sempre
- és molt expressiva amb la cara
- te  molt de contacte físic amb els infants
- és molt amorosa
- no dedica molt de temps al bon dia
- no conta contes cada dia
- és tranquil.la i te una aptitud de calma
- respecta molt els gustos dels infants
- dóna molta importància al joc lliure
- si s´enfada amb un infant canvia el to de veu i el fa seure a pensar
- fomenta l´autonomía dels infants (llevar sabates a psico, beure sols)
- els reperteix el berenar ella
- els repeteix la fruita ella
- no intervé en el joc dels infants
- només intervé en cas de conflicte
- té molta paciència
- els canvia el bolquer ràpid però manté la comunicació amb ells
- per canviar bolquers, ara que hi som jo els lleva les sabates, calçons perquè els infants estiguin més còmodes
- ara que hi som jo es seu amb un  o dos i els fa jocs de falda, però sola no ho fa.
De moment això és tot el que he anotat de la mestra, jo li vaig demanar a ella que m´observi a jo i la setmana que ve m´ho digui i podré comparar qué fa ella i com ho faig jo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario