lunes, 30 de abril de 2012

PLA DE FEINA

 Revisant el contracte d'aprenentatge....


El primer contracte d'aprenentatge que vaig realitzar dèia que necessitava millorar aquests aspectes següents:
- Ser més autònoma quant a l'aprenentatge
Actualment crec que estic aprenent a ser-ho, ja que si necessito informació, sé on anar a cercar-la i aquesta m'ajudarà per exemple, a l'hora de justificar el projecte de millora.

- Argumentar millor el que he fet i perquè
I ara veig que argumentar de vegades és difícil perquè resulta cansat sempre haver d'estar cercant arguments que recolzin una idea, som conscient de la importància i de la necessitat de saber trobar bons arguments, ja que convéncer a la gent, ens servirà de molt a l'hora que aniguem a treballar. Per tant, "estoy en ello"

- Detectar i sobretot analitzar els errors
Això ho estic fent millor del que me pensava. M'està resultant fàcil, perquè m'he adonat que som més observadora del que me pensava, i això és molt positiu a l'hora de detectar errors. Pel que fa a l'anàlisi, aquest sempre requereix del factor temps, que sincerament, no disposo de tot el que desitjaria, per tant, me falla un poc més, per tant hauré de continuar treballant aquest aspecte.

- analitzar i reflexionar sobre el funcionament dels centres d'educació infantil
Aquest aspecte també m'està resultant més senzill de fer del què pensava. En un principi quan te parlen d'analitzar el funcionament del centre sembla que te parlin d'una cosa molt grossa, però quan hi ets, i revises el PEC i la documentació del centre, veus que més o manco, tot és el mateix, però en diferents noms. Per tant no resulta tant complicat com pensava en un principi.
 - analitzar i reflexionar sobre alguns  processos d'ensenyament aprenentatge
També m'ha sorprés la meva capacitat per reflexionar sobre aquests aspectes. Pensava que no estava capacitada per fer-ho, però a mide que coneixes el dia a dia de l'aula i el centre, i te vas familiaritzant amb les formes de fer feina, poc a poc hi veus els punts forts i els febles, i per tant, te pots aventurar a analitzar i reflexionar amb més criteri.

- reflexionar sobre el projecte de millora
El que me passa és que tenim un projecte de millora pensat des del principi, projecte amb el que varen estar d'acord, tant els tutors com les tutores i claustre del centre, i només ens falta l'Ajuntament i l'empresa que dur l'escoleta. Per tant, la part més pràctica del projecte està en marxa, el que me passa és que amb el dia a dia estic vegent petits projectes de millora que es podrien dur a terme per exemple a nivell d'aula o de pati, i això me fa reflexionar sobre la idoneïtat del projecte que els hem proposat en un principi.

No hay comentarios:

Publicar un comentario