lunes, 16 de abril de 2012

Les meves competències

Abans de començar amb la meva llista de punts forts i fluixos voldria fer una reflexió sobre el tema. Per jo no ha resultat gens fàcil fer aquesta activitat perquè hi ha alguns aspectes dels que no sé exactament què posar; i no ho sé senzillament perquè hi ha competències que no sé si tenc; altres que aniré descobrint amb els anys de pràctica; i d'altres que potser penso que tenc però que amb els anys o bé desapareixeran o bé descobriré que realment no les tenia. Imagino que tot això de les competències suposa que un s'ha de conèixer molt bé per saber contestar amb precissió; el que passa és que no sé si me coneixo tant, o millor dit, no crec que m'hagi assegut mai per aturar-me a pensar amb serietat quines coses faig bé, quines puc millorar, quines hauria de fer desaparèixer, o quines hauria d'intentar incorporar. Sigui com sigui aqui va la meva llisteta de "PROS I CONTRES" 1. Organitzar situacions d’aprenentatge POSITIU: Som decidida i creativa per la qual cosa crec que podria organitzar situacions d'aprenentatge; el que passa és que no ho he pogut comprovar a la pràctica. NEGATIU: De vegades me costa organitzar-me i me quedo bloquetjada, però quan se me passa el bloqueig i ho veig clar, funciono perfectament. 2. Gestionar la progressió dels aprenentatges POSITIU: Som observadora, la qual cosa pot ser molt útil per esbrinar com van aprenent els infants. NEGATIU: No sé si sabré identificar correctament els obstacles que presentin els infants no crec que tengui prou recursos; ara segur, i amb els anys dependrà de moltes coses. 3. Elaborar dispositius de diferenciació POSITIU: No sé molt bé a què se refereix, però estic oberta a experimentar coses noves i diferents tot i que en un principi me pugui mostrar insegura davant la novetat i la desconeixença. NEGATIU: De vegades davant grans reptes, me torno covarda i opto per allò de "mas vale malo conocido que bueno por conocer". 4. Implicar als alumnes en els seus aprenentatges POSITIU: La meva manera d´aprendre ha de ser donant-li un sentit a allò que he d´averiguar, per tant, intent que la meva manera d´ensenyar sigui també dins un context que sigui significatiu. NEGATIU: No crec que tengui massa capacitat de lideratge, som un bon mariner però un mal capità i a l'hora de ficar-me als alumnes a la butxaca i contagiar-los amb la meva il.lusió, no sé prou com m'anirà....però per jo no se perdrà! 5. Treballar en equip: POSITIUS: Crec que se me dóna bastant bé el treballar en equip. Procuro que sempre hi hagi bon rotllo entre els membres del grup, i intento contagiar la meva il.lusió pel treball. Algú troba que tenc molta mà esquerra per mediar dins el grup, i això és positiu. NEGATIUS: Som impacient i quan començo una cosa la vull veure ja acabada i de vegades he de fer grans esforços per adaptar-me al perfeccionament dels meus companys. Evito conflictes. És a dir prefereixo cedir davant una postura diferent a la meva que no pas intentar convèncer a l´altre. Si la decisió que hem pres no és la correcta, el temps me dóna la raó i no hi ha hagut cas de discutir amb ningú. Me contagi-ho fàcilment quan hi ha mal rotllo i m'arriba a afectar emocionalment. 6. Participar en la gestió de l’escola POSITIU: M´agrada implicar-me en la vida escolar i si me comprometo ho faig de forma seriosa i actuant en conseqüència. A més som activa i m´agrada fer i proposar coses que intento que siguin diferents. NEGATIU: Manca de temps, com sempre i el meu caràcter impacient per assistir a reunions "interminables" 7. Informar i implicar als pares POSITIU: Crec que som “bona venedora” . Aquí li deim “tenir empenta” i jo crec que en tenc i suposo que amb els anys he anat adquirint certa capacitat de convicció que abans no tenia. NEGATIU: Por a ser jutjada i aquesta por de vegades me paralitza.Som conscient que dono la imatge de ser persona despreocupada i feliç de la vida, i de vegades aquesta imatge no inspira prou confiança. 8. Emprar les tecnologies de la informació POSITIU: Força constància i perseverància ho intento i de vegades ho aconsegueixo. NEGATIU: En un principi els reptes nous m´acovarden i torno petita. La por de equivocar-me ja he comentat que me paralitza més vegades de les que jo voldria. 9. Afrontar els dilemes i els problemes ètics de la professió POSITIU: Tolero molt bé les crítiques sempre i quant es facin amb respecte. Tenc mà esquerra per afrontar les coses. NEGATIU: Tinc una bona capacitat per desconnectar de tot allò que és personal i el que és professional. Però mai he treballat amb persones, i me suposa por de no saber separar la vida laboral de la personal i emportar-me els problemes a casa 10. Organitzar la pròpia formació continua POSITIU: Som feinanta i constant, tot i que no estic sola i som conscient que hauré de fer un gran sacrifici per no perjudicar la meva família. NEGATIU: De vegades me costa organitzar-me bé per allò dels bloquejos que ja he comentat. Implica perdre temps de dedicar a la meva família i aixó me condicionarà bastant a l'hora d'escollir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario