miércoles, 30 de mayo de 2012

Dossier pel 31 de Maig

REFLEXIONS SOBRE EL MEU PLA DE MILLORA

Per dur a terme aquesta reflexió bàsicament me centraré en el meu pla de millora,  ja que considero que no disposo de prou informació sobre els plans  de les meves companyes per tal de poder fer una reflexió més acurada.
Estructuraré el contingut d’aquest escrit seguint l’ordre de les competències que figuren al llistat que les professores ens varen facilitar a l’inici de l’assignatura de Reflexió i innovació.

IDENTIFICA BONES PRÀCTIQUES, LES COMPARA
Ja vaig comentar en el diari que vaig penjar al blog, no recordo exactament la setmana, que per jo bones pràctiques dins l’aula se’n donen cada dia perquè personalment crec que una bona pràctica és un fet que es repeteix diàriament el qual per l’infant suposa un moment important que el fa sentir bé, i per la mestra suposa un moment que com que es fa cada dia, no te cap importància, però que realment en te. 
Per tant el nostre projecte de millora se convertirà en una bona pràctica en el moment en què les mestres publiquin contingut al seu blog i ho facin de forma natural perquè els ve de gust i perquè realment pensen que allò que estan fent val realment la pena perquè es tracta d’una informació valuosa que es facilitarà als pares i mares.

REFLEXIONA SOBRE ELS TRETS DIFERENCIALS ENTRE BONES PRÀCTIQUES I PROJECTES DE MILLORA
Com ja he esmentat, crec que sé diferenciar bastant bé una cosa de l’altre. Així com també considero que tinc molt clara la idea de que no tota bona pràctica sorgeix d’un projecte de millora, ni tot projecte de millora esdevindrà una bona pràctica. Ja hem pogut veure per exemple com en el projecte de millora de les dues companyes que han fet joguines amb materials de desfeta, elles mateixes reconeixen que potser el fet de fer joguines amb material reciclat, no és una bona pràctica perquè no deixen de ser joguines que no donen peu a que l’infant  sigui creatiu , perquè la joguina per molt que sigui reciclada no permet més que un ús i prou, i en aquest cas, seria una bona pràctica el fet d’haver observat l’ús que han fet els infants de les joguines, i posteriorment fer servir aquesta observació per a l’elaboració d’un nou pla.

JUSTIFICA I CONTEXTUALITZA EL PROJECTE DE MILLORA A PARTIR DE LANÀLISI DE NECESSITATS I DE LA IDENTIFICACIÓ DEL PROBLEMA
Aquesta part en el meu projecte no s’ha fet correctament, però hem de reconèixer que no s’ha fet per la manca de temps. Està clar que un projecte de millora ha de partir de l’observació i de la detecció d’un possible problema que s’hagi de solucionar. En el cas del nostre projecte, la idea de la creació d’un blog va sorgir de nosaltres mateixes perquè el centre no ens feia cap proposta i nosaltres en veure que l’escola no disposava de blog, varem considerar que és interessant que el centre en tingui per tot l’intercanvi d’informació  que suposa. El que passa és que el fet de tenir blog no suposava cap necessitat urgent que s’hagi d’aclarir, en canvi amb el temps que fa que som al centre, he observat com hi ha alguns espais que possiblement es podrien millorar per tal de fer-los més rics pels infants. Per tant i ja pensant en les pràctiques del proper curs, crec que serà molt interessant fomentar el projecte de millora o bé en la demanda del centre on vagi, o bé, fomentar-lo en la prèvia observació.

DISSENYA EL PROJECTE ACOMPLINT TOTS ELS PUNTS MARCATS
Per dur a terme el nostre projecte de millora ens hem basat en seguir les pautes marcades i recomanades per les professores i pel propi manual del Practicum. Sincerament, les pautes marcades segueixen un ordre que es pot dir de sentit comú; d’altra forma seria com començar la casa per la teulada.
Una altra cosa és el que ens ha passat a nosaltres, que com que hem estat les alumnes les que hem proposat el tema del projecte, no hagi partit d’una necessitat real del centre, que és un dels primers punts a tenir en compte.

CERCA INFORMACIÓ EN RELACIÓ AMB EL PROJECTE DE MILLORA I APORTA REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES
La veritat és que hem d’estar molt agraïdes a la professora Carme Pinya perquè ens ha facilitat molta informació sobre cursos als que ella ha pogut assistir. Nosaltres en un principi ens trobarem un poc perdudes perquè trobarem bastants articles sobre les TIC però no trobarem res relacionat amb la conveniència de tenir un blog de l’escola que era el que nosaltres cerquem per tal de justificar el nostre projecte. Finalment, entre el que ens va deixar na Carme i el que varem poder trobar nosaltres d’articles publicats a la revista Guix d’infantil, i altres documents d’ internet, ens hem fet amb una bibliografia interessant però que no ha resultat prou precisa pel tema blogs. De totes maneres hem pogut elaborar un marc teòric que respon bastant al que ens demanem.

PREVEU ELS OBSTACLES I LES RESISTÈNCIES EN LAPLICACIÓ DEL PROJECTE DE MILLORA I ELS ANALITZA
Podem dir que el nostre projecte de millora ha transcorregut molt lentament ja que el tema el tenim des que varem iniciar les pràctiques fa tres mesos i mig; però que ha anat tant lent perquè bàsicament tot el que ens hem trobat han estat obstacles, i encara en trobem.
La idea inicial va agradar a la directora i a la majoria de mestres. Després havíem de convèncer a l’Ajuntament i a l’empresa BBS que és la que regenta l’escola, d’aquests encara no tenim contestació; finalment haurem de presentar el blog als pares i esperar a la seva aprovació per saber si es fa públic definitivament o no. Això serà un altre obstacle gros per “botar”.
Pel que fa als obstacles “petits”, ens podríem referir a aquests com a les actituds de les mestres front la idea de fer un blog. Algunes es mostraven reticents perquè els suposaria més feina i no tenen prou temps; altres s’excusaven en el fet que no ho sabran fer; altres que no tenen temps;.... finalment varem decidir dur a terme un pla d’acció per tal de motivar les mestres i a dia d’avui podem dir que els resultats han estat positius perquè totes les mestres publiquen els seus blogs setmanalment i fan dins el plaç de temps que els donem, les seves publicacions.
Actualment tenim de tots els blogs que conformen el blog de l’escola (estan diferenciats per cursos), dos  que no sabem si deixar-los o eliminar-los, ja que trobem que les mestres tenen prou feines en dur actualitzat un blog.  Per tant estem pendents de decidir si eliminar-los o no. Pel que fa a si les mestres continuaran o no publicant els seus blogs, sincerament pensem que no. Ara ho fan perquè nosaltres els manem feina cada setmana  i a elles això les motiva,  però pensem que quan nosaltres marxem poc a poc, si cap d’elles agafa el “timó” i adopta el paper d’engrescadora, el blog poc a poc es quedarà sense publicar.
Esperem que no perquè hi ha molta feina feta i considerem que tot i no ser un projecte sorgit d’una necessitat, és un bon projecte i una bona eina per enriquir les relacions entre les famílies i l’escola.

RECULL EVIDÈNCIES SIGNIFICATIVES EN RELACIÓ AL PROJECTE DE MILLORA
           
El nostre projecte de millora parteix del fet evident que el centre no disposava de blog de l’escola i per tant, això ja és una evidència. El que passa és que al no existir prèviament, no significa que hi hagi cap aspecte inicial per millorar  ja que el blog no existia, sinó que s’havia de crear. Per tant, si per evidències es refereix a coses que ens fan veure que allò funciona o no, si és necessari o no, etc, aquestes  han anat sortint reflectides a l’avaluació que estem portant a terme de manera setmanal i que ens serveix per veure no tant sols el progrés de les nostres “alumnes”, sinó que també ens permet valorar la motivació i les ganes de fer mitjançant les publicacions que elles van portant a terme.

ARRIBA A CONCLUSIONS ELABORADES A PARTIR DE LA CONTRASTACIÓ DE LA INFORMACIÓ RECOLLIDA TANT DE LA TEORIA COM DE LA PRÀCTICA
Mirant els projectes de millora de les nostres companyes, hem pogut observar que les conclusions es van elaborant a mida que han pogut posar a la pràctica les seves propostes. Nosaltres hem pogut anar avaluant de forma setmanal, la qual cosa ens ha permès arribar a alguna que altre conclusió com per exemple  que quan nosaltres no hi seguem el blog no es publicarà. El fet d’anar traient conclusions, ens permet anar canviant coses com diuen “sobre la marcha”, i això és molt interessant perquè les coses mai son com les imaginem en un principi.
La veritat és que nosaltres arribem a aquesta conclusió tant negativa, després de veure que ens ha costat molt de temps i de feina de motivar i formar  les mestres  per aconseguir que publiquin;  ara per assegurar la continuació hauríem d’aconseguir que s’impliquin, i no les veiem prou animades per fer-ho. Repeteixo que la nostra il·lusió és que el blog tingui una continuació, però de moment no ens sentim prou animades per veure-ho clar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario